Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 4,0 | | | Periode: semester 1 (4sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 347225 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Micro- en nanotechnologie (3434)
|
6.0 stptn |
|
|
|
Kennis over micro-elektronica en dan voornamelijk de productie (vacuumtechnieken) en de manier van karakteriseren (SEM, AFM, ...)
|
|
|
Na een inleiding op gebied van nano-elektronica in de bacheloropleiding gaat men in deze cursus een stapje verder en dieper in op de laatste nieuwe ontwikkelingen in dit domein. Het vak belicht een nieuw, interdisciplinair wetenschapsdomein dat op de grens ligt tussen chemie, elektronica en biotechnologie. Naast de fundamentele aspecten bestudeer je tijdens dit opleidingsonderdeel tal van belangrijke toepassingsgebieden in het veld van de healthcare, PV industrie, lichttechnologie, digitale elektronica, analoge elektronica, nieuwe materialen... . Bijvoorbeeld, de ontwikkeling van uiterst specifieke en gevoelige biosensoren voor het meten van ziektemerkers, de dunne film technologie gebruikt bij de flexibele zonnepanelen, enz
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Semester 1 (4,00sp)
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Verplichte aanwezigheid tijdens de projectsessies. |
|
|
|
Gevolg | Per gemiste projectsessie verliest de student 2/20 punten van het project. |
|
|
|
Extra info | Er is geen grafisch rekenmachine toegelaten tijdens het mondeling examen. Behoud van cijfer van het totaal punt van het project (paper en presentatie samen). |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Er is geen tweede examenkans mogelijk van het project
(paper+presentatie). De beoordeling uit de eerste examenkans wordt
overgenomen. Er is enkel een herkansing voor het mondeling examen.
Overdracht van cijfer van het project (paper+presentatie) naar volgend
academiejaar is mogelijk als minstens 12/20 behaald werd. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de gastcolleges, de wetenschappelijke papers van mede-studenten en andere relevante bronnen zulllen allemaal via het elektronisch leerplatform ter beschikking worden gesteld. |
|
|
Eindcompetenties master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M10 - kan constructief en verantwoordelijk functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M12 geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| | - EC
| EC6 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT heeft gespecialiseerde kennis en inzicht in principes en toepassingen binnen de domeinen van de analoge elektronica, en kan hierin autonoom initiëren, plannen, kritisch analyseren en gefundeerd oplossen met oog voor dataverwerving en implementatie en met behulp van simulatietechnieken of geavanceerde tools, bewust van mogelijk fouten, praktische beperkingen en met aandacht voor actuele technologische ontwikkelingen. | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M6 - kan methodes selecteren en gefundeerde keuzes maken om problemen op te lossen of oplossingen te ontwerpen. (oplossen en ontwerpen) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
exchange industriële wetenschappen
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT: specialisatie
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|