Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Bouwstenen van ondernemerschap (3764)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1e masterjaar in de mobiliteitswetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1st year Master of Biomedical Sciences - Bioelectronics and Nanotechnology | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1st year Master of Biomedical Sciences - Environmental Health Sciences | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1st year Master of Biomedical Sciences - Molecular Mechanisms in Health and Disease | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de chemie pakket vrije keuze aanvulling | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
keuze master voor corporate (UH) | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
keuze master voor private (UH) | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master informatica volledig keuzepakket | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master rechten OR | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen economie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student is in staat om te gaan met de complexiteit en onzekerheden van duurzaamheidsproblemen. Hij/zij kan onderlinge verbanden detecteren om daaruit constructieve interventies aan te gaan. | - EC
| De student kan kennis opbouwen via het verzamelen van informatie, verwerken en beoordelen. | - EC
| De student leert zichzelf kennen door schriftelijke zelfreflectie en door discussie over zijn/haar werk. | - EC
| De student weet welke vaardigheden noodzakelijk zijn om ondernemerszin te ontwikkelen en initiatieven in ondernemerschap te nemen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- De student kan de belangrijkste elementen van een volwaardig businessmodel en -plan identificeren, beschrijven en uitleggen
- De student kan via de beginselen van ondernemerschap conclusies formuleren over de impact van de omgeving alsook de rol van de verschillende stakeholders
- De student is via sterke entre- en intrapreneurshipvaardigheden in staat de weg van idee naar concrete inhoud van een ondernemingsplan te construeren
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel worden studenten begeleid tijdens het opstellen van een businessplan rond een eigen idee. Hiervoor worden de inzichten, verworven tijdens het opleidingsonderdeel bouwstenen van ondernemerschap, toegepast.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
Business plan ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | 100% schriftelijk examen |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Tijdens het vak business planning wordt gebruik gemaakt van studiemateriaal dat via blackboard ter beschikking gesteld zal worden |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|