Algemene wetenschappelijke stage en masterproef (4570)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Pieter MEYNS 
  
Co-titularis :Prof. dr. Bruno TASSIGNON 
 Prof. dr. Raf MEESEN 
  
Lid van het onderwijsteam :De heer Abner SERGOORIS 
 Prof. dr. Annemie SPOOREN 
 Prof. dr. Annick TIMMERMANS 
 De heer Antonios CHALIMOURDAS 
 Prof. dr. Bart VAN WIJMEERSCH 
 Mevrouw Britt VAN DE HATERD 
 dr. Carolien STROUWEN 
 Prof. dr. Chris BURTIN 
 Prof. dr. Dominique HANSEN 
 Mevrouw Elisabetta BRIGO 
 Mevrouw Esma KOLBASI DOGAN 
 Prof. dr. Eugene RAMECKERS 
 Mevrouw Eva CORDERY 
 Prof. dr. Evelien VAN ROIE 
 Prof. dr. Evi VERBECQUE 
 De heer Felipe BALISTIERI SANTINELLI 
 Prof. dr. Frank VANDENABEELE 
 dr. Indra RAMAKERS 
 Prof. dr. Ingrid VAN DER VEER 
 Mevrouw Jitske VANDERSMISSEN 
 Mevrouw Joana FRIESKE 
 Prof. dr. Joke SPILDOOREN 
 Prof. dr. Jonas VERBRUGGHE 
 Prof. dr. Katleen BOGAERTS 
 Prof. dr. Katrijn KLINGELS 
 Prof. dr. Kenneth VERBOVEN 
 Mevrouw Kia PUUSTINEN 
 dr. Kim VAN DUN 
 dr. Kirsten QUADFLIEG 
 Prof. dr. Koen CUYPERS 
 Prof. dr. Leen PRENEN 
 Mevrouw Lisa MENNENS 
 Prof. dr. Lisa TABONE 
 Mevrouw Liset VAN DER HULST 
 Prof. dr. Lotte JANSSENS 
 Prof. dr. Maaike VAN DEN HOUTE 
 Mevrouw Maja VAN GRINDERBEEK 
 dr. Marijke BRAEKEN 
 De heer Mathias DUCKAERT 
 Mevrouw Maud BEECKMANS 
 dr. Mieke GOETSCHALCKX 
 Mevrouw Nele BERTELS 
 Mevrouw Nele VANBILSEN 
 Prof. dr. Nina GOOSSENS 
 Mevrouw Nina JACOBS 
 dr. Paul HEEFFER 
 Prof. dr. Peter FEYS 
 dr. Pieter SEVERIJNS 
 Mevrouw Robin HEEMELS 
 dr. Ruben ROBBERECHTS 
 dr. Sara DEMOEN 
 Mevrouw Sara PAUWELS 
 Mevrouw Sara DA SILVA MAGALHAES FERREIRA 
 Mevrouw Sarah HAESEVOETS 
 Prof. dr. Sarah MICHIELS 
 Mevrouw Shanti VAN MALDEREN 
 dr. Siel DEPESTELE 
 Mevrouw Silke PAULUSSEN 
 Mevrouw Silke VELGHE 
 De heer Sim KLAPS 
 Mevrouw Sofie VAN WESEMAEL 
 dr. Stef FEIJEN 
 dr. Stefanie VERSTRAELEN 
 dr. Sybren VAN HOORNWEDER 
 dr. Thomas MATHEVE 
 De heer Tim NEMETH 
 De heer Tin GOJEVIC 
 Mevrouw Tine PLATTIAU 
 dr. Ulrike KENENS 
 Prof. dr. Wim PINXTEN 
 Mevrouw Ynse DOOMS 
 De heer Youri BEKHUIS 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 21,0
  
Periode: kwartiel 1 (0sp) + kwartiel 2 (0sp) + semester 2 (21sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
  Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
    Wetenschappelijke vorming deel 2 (4115) 4.0 stptn
 
   Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
Advies Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw st udieprogramma in een voorgaande periode: Revalidatie bij inwendige aandoeningen Revalidatie bij musculoskeletale aandoeningen Revalidatie bij neurologische aa ndoeningen Revalidatie bij pediatrische aandoeningen Revalidatie bij geriatrisc he en psychiatrische aandoeningen

Begincompetenties

De student kan relevante onderzoeksbevindingen in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie opzoeken, beoordelen, interpreteren en communiceren in functie van de kinesitherapeutische praktijk.




De student kan wetenschappelijke literatuur opzoeken en
selecteren.



De student kan wetenschappelijke literatuur interpreteren en beoordelen.



De student kan één of meerdere geschikte artikels selecteren ifv een casusgerelateerde
wetenschappelijke vraag, rekening houdende met level of evidence en match tussen artikel en
vraag.




De student kan op basis van een casus en een aangereikte dataset zelfstandig de juiste statistische methode selecteren uitvoeren en bespreken



Inhoud

De algemene wetenschappelijke stage en masterproef bestaat uit het verwerven van onderzoek competenties binnen het brede domein van de revalidatiewetenschappen ter voorbereiding van verdiepende wetenschappelijke stage (VWS). Uit de stage blijkt dat de student(e) problemen zelfstandig, op een individuele en een professionele/wetenschappelijke wijze kan aanpakken en een meerwaarde kan creëren naar het onderzoeksteam en externe stakeholders. Doorheen het proces van algemene wetenschappelijke stage (AWS) levert de student(e) het bewijs zelfstandig en in team te kunnen werken.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Masterproef  


Evaluatie

Semester 2 (21,00sp)

Evaluatievorm
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode20 %
Open-boek
Take-home opdracht
Verslag
Mondelinge toelichting
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode65 %
Behoud van deelcijfer in academiejaar
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaarVoor dit deel is geen tweede examenkans mogelijk.
Schriftelijk examen15 %
Gesloten-boek
Open-boek
Meerkeuzevragen
Open vragen
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen)
Voorwaarden1)Er wordt verwacht dat studenten dagelijks aanwezig zijn op de wetenschappelijke stageplaats (met uitzondering van een halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek, deze halve dag wordt gekozen in samenspraak met de begeleider/promotor).In samenspraak met de begeleider/promotor kan er tot een maximum van twee dagen per week thuis gewerkt worden aan de stageopdrachten (de halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek zit dan vervat in deze twee dagen).De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de richtlijnen.
Gevolg1)In geval van gewettigde afwezigheid, dient de student de verloren stage-uren in te halen. In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een fail voor het opleidingsonderdeel. Opgelet compensatieregel! Als de student een onvoldoende behaalt op 1 van de onderdelen (Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode (20%) / Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode(65%)/ Schriftelijk examen(15%)) van de evaluatie van het opleidingsonderdeel , wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken. Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel.
Extra infoElke vorm van valsheid in geschriften resulteert in een fail voor het opleidingsonderdeel. Ongeoorloofd gebruik van AI wordt beschouwd als een 'onregelmatigheid' en kan leiden tot sancties die vergelijkbaar zijn met die voor plagiaat en spieken tijdens examens. Studenten zijn verplicht om transparant te rapporteren over hun gebruik van AI en de gehanteerde prompts. Dit kan bijvoorbeeld door te verwijzen naar de gebruikte AI-tool of door in de methodologie of een bijlage te beschrijven hoe en welke AI is toegepast.

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
Toelichting evaluatievorm Voor de mondelinge evaluatie tijdens de onderwijsperiode (65%) is geen
tweede examenkans mogelijk. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste
zittijd.
 

Verplichte handboeken (boekhandel)
 

Handboek 1:

Laboboek,

 

Verplicht studiemateriaal
 

Het statistisch pakket SAS JMP wordt gebruikt. 



Eindcompetenties
  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie N
exchange revalidatie en kinesitherapie N



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.