Algemene wetenschappelijke stage en masterproef (4570) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 21,0 | | | | Periode: kwartiel 1 (0sp) + kwartiel 2 (0sp) + semester 2 (21sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Wetenschappelijke vorming deel 2 (4115)
|
4.0 stptn |
| |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
|
Advies
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw st udieprogramma in een voorgaande periode: Revalidatie bij inwendige aandoeningen Revalidatie bij musculoskeletale aandoeningen Revalidatie bij neurologische aa ndoeningen Revalidatie bij pediatrische aandoeningen Revalidatie bij geriatrisc he en psychiatrische aandoeningen
|
|
|
|
|
|
De student kan relevante onderzoeksbevindingen in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie opzoeken, beoordelen, interpreteren en communiceren in functie van de kinesitherapeutische praktijk.
De student kan wetenschappelijke literatuur opzoeken en selecteren.
De student kan wetenschappelijke literatuur interpreteren en beoordelen.
De student kan één of meerdere geschikte artikels selecteren ifv een casusgerelateerde wetenschappelijke vraag, rekening houdende met level of evidence en match tussen artikel en vraag.
De student kan op basis van een casus en een aangereikte dataset zelfstandig de juiste statistische methode selecteren uitvoeren en bespreken
|
|
|
|
De algemene wetenschappelijke stage en masterproef bestaat uit het verwerven van onderzoek competenties binnen het brede domein van de revalidatiewetenschappen ter voorbereiding van verdiepende wetenschappelijke stage (VWS). Uit de stage blijkt dat de student(e) problemen zelfstandig, op een individuele en een professionele/wetenschappelijke wijze kan aanpakken en een meerwaarde kan creëren naar het onderzoeksteam en externe stakeholders. Doorheen het proces van algemene wetenschappelijke stage (AWS) levert de student(e) het bewijs zelfstandig en in team te kunnen werken.
|
|
|
Semester 2 (21,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
|
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Voor dit deel is geen tweede examenkans mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | 1)Er wordt verwacht dat studenten dagelijks aanwezig zijn op de wetenschappelijke stageplaats (met uitzondering van een halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek, deze halve dag wordt gekozen in samenspraak met de begeleider/promotor).In samenspraak met de begeleider/promotor kan er tot een maximum van twee dagen per week thuis gewerkt worden aan de stageopdrachten (de halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek zit dan vervat in deze twee dagen).De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de richtlijnen. |
|
|
|
| Gevolg | 1)In geval van gewettigde afwezigheid, dient de student de verloren stage-uren in te halen. In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een fail voor het opleidingsonderdeel. Opgelet compensatieregel! Als de student een onvoldoende behaalt op 1 van de onderdelen (Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode (20%) / Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode(65%)/ Schriftelijk examen(15%)) van de evaluatie van het opleidingsonderdeel , wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken. Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
| Extra info | Elke vorm van valsheid in geschriften resulteert in een fail voor het opleidingsonderdeel. Ongeoorloofd gebruik van AI wordt beschouwd als een 'onregelmatigheid' en kan leiden tot sancties die vergelijkbaar zijn met die voor plagiaat en spieken tijdens examens. Studenten zijn verplicht om transparant te rapporteren over hun gebruik van AI en de gehanteerde prompts. Dit kan bijvoorbeeld door te verwijzen naar de gebruikte AI-tool of door in de methodologie of een bijlage te beschrijven hoe en welke AI is toegepast. |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | Voor de mondelinge evaluatie tijdens de onderwijsperiode (65%) is geen tweede examenkans mogelijk. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste zittijd. |
|
|
|
|
 
|
| Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Het statistisch pakket SAS JMP wordt gebruikt. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
N
|
|
exchange revalidatie en kinesitherapie
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|