Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | Module 2 Marketing en Strategie | Verplicht | 135 | 3,0 | 135 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De deelnemer is in staat om een kritische evaluatie te maken van het marketingbeleid van zijn/haar organisatie en hiervoor aanbevelingen te maken. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
 
|
Inhoud |
|
De deelnemer heeft een beeld van marketingconcepten en technieken in zowel B2C (Business-to-Consumer) als B2B (Business-to-Business) context. Hij/zij ontwikkelt een gevoel voor de uitdagingen en trends in het marketinglandschap en kan deze voor de eigen organisatie kaderen.
|
|
 
|
Werkvorm |
|
Via een interactieve lesmethode en aan de hand van praktische voorbeelden worden de deelnemers aangezet om stil te staan bij de toegevoegde waarde van marketingconcepten en deze te vertalen naar de eigen context. |
|
 
|
Organisatie |
|
De sessies Marketing worden gegeven door Wouter Faes (F.A.E.S. Consulting bvba) en Peter Forceville (Paretus). |
|
 
|
Evaluatievorm en bijkomende condities |
|
De evaluatie omvat een individuele paper, waarin de cursist aan de hand van een reeks vooraf opgegeven vragen een kritische evaluatie maakt van het marketingbeleid van de organisatie waarin hij/zij actief is. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Business Marketing Management,Biemans, Wim,Noordhoff Uitgevers,9789001863104
- Business-to-businessmarketing,Fill, Chris; Fill, Karen E.; Nonhof, Peter,Pearson,9043011312
- Business Market Management: Understanding, Creating, and Delivering Value,James C. Anderson; James A. Narus; Das Narayandas,3,Pearson,9780136000884
- Customer Relationship Management,Ed Peelen,3,Pearson,9789043016759
- The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference,Malcolm Gladwell,Little Brown UK,9780349113463
- Invloed - De zes geheimen van het overtuigen,Robert Cialdini,5,Academic Service,9789052617152
- Innovation: The Five Disciplines for Creating What Customers Want,Curtis R. Carlson; William W. Wilmot,Crown Business,9780307336699
- Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers,Geoffrey A. Moore,3,Harper Business,9780062292988
- Principes van marketing,Philip Kotler; Gary Armstrong; Nigel Piercy,Pearson Education,9789043022484
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|