Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste master handelsingenieur - marketing intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur optie Marketing Intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI kan complexe technologische en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, optimaliseren en managen, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student heeft kennis van en inzicht in de basisbeginselen m.b.t. het domein van marketing en psychologie. |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| master TEW - minor marketing | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master TEW-MAR | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan het strategisch beleid van een organisatie ontwikkelen en bijsturen met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student heeft kennis van en inzicht in de basisbeginselen m.b.t. het domein van marketing en psychologie. |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor Marketing Intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student heeft kennis van en inzicht in de basisbeginselen m.b.t. het domein van marketing en psychologie. |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| master in de handelswetenschappen - marketing management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van die concrete vragen van het bedrijfsmanagement. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master handelswetenschappen relateert geavanceerde inzichten van concepten, principes en argumentatiewijzen in de gekozen afstudeerrichting aan het algemene bedrijfskundige kader en geeft vanuit deze kennis en inzichten wetenschappelijk gefundeerd advies. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student heeft kennis van en inzicht in de basisbeginselen m.b.t. het domein van marketing en psychologie. |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|