Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Overgangscurriculum | 270 | 10,0 | 90 | 180 | 10,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig een relevant wetenschappelijk onderzoek in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie voorbereiden, opzetten en uitvoeren binnen een ethisch verantwoord onderzoekskader. | | - DC
| De student kan op grond van een onderzoeksvraag op een systematische manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur op zoeken en beoordelen. | | | - BC
| De student heeft inzicht in de belangrijkste concepten en conceptuele kaders van het onderzoekdomein. | | | - BC
| De student kan op systematische manier de belangrijkste informatie zoeken als inleiding op de onderzoeksvraag van de literatuurstudie. | | | - BC
| De student kan de zoekstrategie in relevante databanken op systematische wijze uitvoeren. | | | - BC
| De student kan een kwaliteitsbeoordeling van de artikels diepgaand uitvoeren. | | | - BC
| De student kan de data-extractie grondig uitvoeren. | | - DC
| De student kan de relevante literatuur interpreteren en hiervan een wetenschappelijk verslag maken onder de vorm van een systematische review. | | | - BC
| De student geeft blijk van een kritische wetenschappelijke ingesteldheid en destilleert uit het geheel van informatie op coherente wijze de wetenschappelijk onderbouwde relevante informatie. | | - DC
| De student kan rekening houdende met de bevindingen uit de literatuurstudie een operationele onderzoeksvraag en een gepast onderzoeksopzet uitwerken. | | | - BC
| De student vertaalt de hiaten in de literatuur in een onderzoeksvraag en stelt een geschikt onderzoeksprotocol op. | | - DC
| De student geeft blijk van een academische communicatiestijl. | | | - BC
| De student kan in academische taal een rapport van de literatuurstudie en de onderzoeksopzet schrijven. | | | - BC
| De student kan in academische taal het rapport voorstellen en verduidelijken. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit is een OPO in overgangscurriculum. Een beperkt aantal contactmomenten kan gevolgd worden bij het OPO algemene wetenschappelijke stage. Er zal via blackboard gecommuniceerd worden welke momenten relevant zijn om te volgen.
De wetenschappelijke stage bestaat uit het schrijven van een masterproef. Het moet een bijdrage zijn tot de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie. Uit het werk blijkt tevens dat de student(e) een probleem zelfstandig, op een persoonlijke en een wetenschappelijke wijze kan aanpakken. Doorheen het proces van de masterproef levert de student(e) het bewijs wetenschappelijk te kunnen werken. Indien de masterproef binnen een lopend onderzoeksproject kadert, wordt ook verwacht dat de resultaten van de masterproef een extra bijdrage leveren aan het lopende onderzoeksproject. Masterproef deel 1 bestaat uit een literatuurstudie volgens een welomschreven methodiek en het opstellen van het onderzoeksprotocol ter voorbereiding van masterproef deel 2.
|
|
|
|
|
|
|
Begeleid wetenschappelijk projectwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 10,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 80 % |
|
Andere: | inleveren werkstuk MP1 |
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 20 % |
|
Andere: | mondelinge verdediging werkstuk MP1 |
|
|
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Doing a literature review in health and social care. A practical Guide?,Aveyard H.,2nd,MacGraw Hill Open University Press, Berkshire, England,9780335238859 |
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Foundations of clinical research. Applications to practice,Portney, L.G. & Watkins, M.P.,3rd,Pearson Education |
|
|
|
|
|
 | 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Overgangscurriculum | 297 | 11,0 | 99 | 198 | 11,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig een relevant wetenschappelijk onderzoek in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie voorbereiden, opzetten en uitvoeren binnen een ethisch verantwoord onderzoekskader. | | - DC
| De student kan op grond van een onderzoeksvraag op een systematische manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur op zoeken en beoordelen. | | | - BC
| De student heeft inzicht in de belangrijkste concepten en conceptuele kaders van het onderzoekdomein. | | | - BC
| De student kan op systematische manier de belangrijkste informatie zoeken als inleiding op de onderzoeksvraag van de literatuurstudie. | | | - BC
| De student kan de zoekstrategie in relevante databanken op systematische wijze uitvoeren. | | | - BC
| De student kan een kwaliteitsbeoordeling van de artikels diepgaand uitvoeren. | | | - BC
| De student kan de data-extractie grondig uitvoeren. | | - DC
| De student kan de relevante literatuur interpreteren en hiervan een wetenschappelijk verslag maken onder de vorm van een systematische review. | | | - BC
| De student geeft blijk van een kritische wetenschappelijke ingesteldheid en destilleert uit het geheel van informatie op coherente wijze de wetenschappelijk onderbouwde relevante informatie. | | - DC
| De student kan rekening houdende met de bevindingen uit de literatuurstudie een operationele onderzoeksvraag en een gepast onderzoeksopzet uitwerken. | | | - BC
| De student vertaalt de hiaten in de literatuur in een onderzoeksvraag en stelt een geschikt onderzoeksprotocol op. | | - DC
| De student geeft blijk van een academische communicatiestijl. | | | - BC
| De student kan in academische taal een rapport van de literatuurstudie en de onderzoeksopzet schrijven. | | | - BC
| De student kan in academische taal het rapport voorstellen en verduidelijken. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit is een OPO in overgangscurriculum. Een beperkt aantal contactmomenten kan gevolgd worden bij het OPO algemene wetenschappelijke stage. Er zal via blackboard gecommuniceerd worden welke momenten relevant zijn om te volgen.
De wetenschappelijke stage bestaat uit het schrijven van een masterproef. Het moet een bijdrage zijn tot de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie. Uit het werk blijkt tevens dat de student(e) een probleem zelfstandig, op een persoonlijke en een wetenschappelijke wijze kan aanpakken. Doorheen het proces van de masterproef levert de student(e) het bewijs wetenschappelijk te kunnen werken. Indien de masterproef binnen een lopend onderzoeksproject kadert, wordt ook verwacht dat de resultaten van de masterproef een extra bijdrage leveren aan het lopende onderzoeksproject. Masterproef deel 1 bestaat uit een literatuurstudie volgens een welomschreven methodiek en het opstellen van het onderzoeksprotocol ter voorbereiding van masterproef deel 2.
|
|
|
|
|
|
|
Begeleid wetenschappelijk projectwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 11,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 80 % |
|
Andere: | Afleveren werkstuk MP1 |
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 20 % |
|
|
Andere: | mondelinge verdediging MP deel1 |
|
|
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Doing a literature review in health and social care. A practical Guide?,Aveyard H.,2nd,MacGraw Hill Open University Press, Berkshire, England,9780335238859 |
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Foundations of clinical research. Applications to practice,Portney, L.G. & Watkins, M.P.,3rd,Pearson Education |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|