Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de industriële wetenschappen: chemie | Overgangscurriculum | 81 | 3,0 | 54 | 27 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | - EC
| EC4 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie heeft gevorderde of gespecialiseerde kennis van en inzicht in de principes, opbouw en gebruikte technologieën van diverse chemische industriële processen en kan hierin complexe, multidisciplinaire, niet-vertrouwde, praktijkgerichte ontwerp- of optimalisatieproblemen autonoom herkennen, kritisch analyseren en methodisch en gefundeerd oplossen met oog voor selectie van materialen, verpakking, duurzaamheid,veiligheid, milieu en kringloopsluiting, bewust van praktische beperkingen en met aandacht voor de actuele technologische ontwikkelingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit is een opleidingsonderdeel uit het overgangscurriculum.
De inhoud is conform de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel 4469 Employability skills en levenslang leren. Een student die het deel ‘welzijn op het werk’ niet behaalde in 20-21, moet dit volgen bij 3313 Chemisch ontwerpen en veiligheid.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
uitvoeren activiteiten LLL ✔
|
|
|
|
|
|
actieve deelname aan activiteiten zoals : zelfstudie, opd ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | 10/20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1) Het groeps- of individuele werk risico-analyse kan pas gestart worden nadat de docent het onderwerp heeft goedgekeurd.
2) Pass/fail evaluatie voor het deel LLL. |
|
|
|
Gevolg | 1) Zonder goedkeuring van het onderwerp, kan de paper niet worden ingediend.
2) Indien een student niet slaagt voor het onderdeel LLL krijgt de student geen eindcijfer. |
|
|
|
Extra info | DEEL 1: Welzijn op het werk Tijdens het hoorcollege wordt vastgelegd op welke tijdstippen de groepsindeling, het onderwerpen de tekst van het werk risico-analyse moet worden ingeleverd. In eerste examenkans is wordt de paper als groepswerk ingeleverd. In principe krijgen alle groepsleden hetzelfde cijfer voor het groepswerk. Indien noodzakelijk kan deze groepsopdracht ook individueel worden beoordeeld.
DEEL 2: Levenslang leren Portfolio ter verantwoording van 42u 'inzet' ( 1,5 SP) met een pass/fail beoordeling. Het OMT of de coordinerend verantwoordelijke stelt een lijst op met goedgekeurde activiteiten of keurt individuele activiteiten goed.
Globaal Bij niet slagen op het deel "Levenslang leren" zal er geen totaalcijfer zijn. Als er voldaan is aan het deel "Levenslang leren" dan zal het cijfer voor het geheel bepaald worden door "Welzijn op het werk". Bij niet afleggen van een deelevaluatie in tweede examenkans blijft de score/evaluatie uit de 1ste examenkans behouden. Overdracht van cijfer op het deel Welzijn op het werk naar een volgend academiejaar gebeurt automatisch indien de student minimaal 10/20 behaalde. Het deel "Levenslang leren" wordt overgedragen indien men ervoor geslaagd was. De student kan er voor kiezen om toch een deelevaluatie te hernemen maar hij moet dit dan expliciet melden aan de betrokken docent(en). |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | In tweede examenkans is de paper individueel. Het reeds opgebouwde portfolio mag steeds verder aangevuld worden ( naar 2e examenkans of een volgend academiejaar) |
|
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|