Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Experimentele technieken (1422)
|
6,0 stptn |
|
|
Geavanceerde meetmethodes (2140)
|
6,0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Experimentele technieken (3476)
|
8,0 stptn |
|
|
Geavanceerde meetmethodes (2140)
|
6,0 stptn |
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleiding
|
|
|
|
Voor de volgende opleidingen dient u een bepaald aantal studiepunten credits, vrijstellingen, reeds getolereerde onvoldoendes of ingezette tolereerbare onvoldoendes behaald te hebben. Het vereiste aantal studiepunten wordt per opleiding weergegeven.
|
|
|
bachelor in de fysica
|
120,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 3de bachelorjaar in de fysica optie experimentele fysica | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de fysica optie nano/biofysica | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de fysica optie onderwijs | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de fysica optie theoretische fysica en sterrenkunde | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 2: De bachelor Fysica kan verschillende basistheorieën van de fysica combineren in de bestudering van meer complexe verschijnselen zoals die bijvoorbeeld voorkomen in de fysica van de gecondenseerde materie, de astrofysica, de atomaire fysica, de kern- en deeltjesfysica en de biofysica. | - EC
| EC 5: De bachelor Fysica maakt kennis met recent internationaal wetenschappelijk onderzoek, kan internationale wetenschappelijke bronnen raadplegen en de betrouwbaarheid ervan correct inschatten. | - EC
| EC 6: De bachelor Fysica kan, onder begeleiding, de aangeleerde kennis en inzichten aanwenden om wetenschappelijke onderzoek uit te voeren. | - EC
| EC 8: De bachelor Fysica kan zelfstandig en zelfsturend basiskennis verwerven in nieuwe domeinen. | - EC
| EC 9: De bachelor Fysica kent de domeinen waarin de fysici werkzaam zijn en houdt rekening met de belangen van de verschillende stakeholders hierin.
| - EC
| EC 11: De bachelor Fysica kan op een constructieve en verantwoordelijke wijze functioneren als lid van een team. | - EC
| EC 12: De bachelor Fysica kan correct en gepast communiceren, rapporteren en presenteren aan vakgenoten. | - EC
| EC13: De bachelor Fysica heeft inzicht in de maatschappelijke en historische context van de fysica. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student verricht, onder begeleiding van een staflid, onderzoek op zijn niveau.
|
|
|
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Deelname aan onderzoek in onderzoeksgroep ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 9,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Evaluatie op basis van werkzaamheid aan project doorheen het semester |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Minstens 8/20 voor dit deel. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet geslaagd zijn (>10/20) op elk onderdeel om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die voor een of meerdere onderdelen niet slaagt (<10/20), krijgt als eindresultaat fail. |
|
|
|
Extra info | 1. Peerfeedback (feedback tussen studenten)
Er wordt een bijeenkomst voorzien waarop de studenten hun presentatie kunnen oefenen voor hun medestudenten. Studenten worden verwacht hierop aanwezig te zijn. Tijdens deze oefenpresentatie wordt van studenten tevens gevraagd dat ze mondelinge feedback geven over de presentatie (inhoud en aanpak) van hun medestudenten. Deze peerfeedback kunnen studenten meenemen in voorbereiding op de finale presentatie.
Richtlijnen over het geven van peerfeedback werden verstrekt tijdens een aparte, voorafgaandelijke sessie bij `Experimentele technieken`.
2. Tussentijdse feedback van de promotor
Studenten hebben recht op 1 keer feedback van hun promotor op elk onderdeel van het verslag.
3. Feedback na afronding van het project
Na afloop van de examenperiode kan, op vrijblijvende basis, een terugkommoment worden voorzien waarin studenten van hun promotor feedback krijgen op hun eindproject. |
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de fysica optie twin | Verplicht | 270 | 10,0 | 270 | 10,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 2: De bachelor Fysica kan verschillende basistheorieën van de fysica combineren in de bestudering van meer complexe verschijnselen zoals die bijvoorbeeld voorkomen in de fysica van de gecondenseerde materie, de astrofysica, de atomaire fysica, de kern- en deeltjesfysica en de biofysica. | - EC
| EC 5: De bachelor Fysica maakt kennis met recent internationaal wetenschappelijk onderzoek, kan internationale wetenschappelijke bronnen raadplegen en de betrouwbaarheid ervan correct inschatten. | - EC
| EC 6: De bachelor Fysica kan, onder begeleiding, de aangeleerde kennis en inzichten aanwenden om wetenschappelijke onderzoek uit te voeren. | - EC
| EC 8: De bachelor Fysica kan zelfstandig en zelfsturend basiskennis verwerven in nieuwe domeinen. | - EC
| EC 9: De bachelor Fysica kent de domeinen waarin de fysici werkzaam zijn en houdt rekening met de belangen van de verschillende stakeholders hierin.
| - EC
| EC 11: De bachelor Fysica kan op een constructieve en verantwoordelijke wijze functioneren als lid van een team. | - EC
| EC 12: De bachelor Fysica kan correct en gepast communiceren, rapporteren en presenteren aan vakgenoten. | - EC
| EC13: De bachelor Fysica heeft inzicht in de maatschappelijke en historische context van de fysica. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student verricht, onder begeleiding van een staflid, onderzoek op zijn niveau.
|
|
|
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Deelname aan onderzoek in onderzoeksgroep ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 10,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Evaluatie op basis van werkzaamheid aan project doorheen het semester |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Minstens 8/20 voor dit deel. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet geslaagd zijn (>10/20) op elk onderdeel om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die voor een of meerdere onderdelen niet slaagt (<10/20), krijgt als eindresultaat fail. |
|
|
|
Extra info | 1. Peerfeedback (feedback tussen studenten)
Er wordt een bijeenkomst voorzien waarop de studenten hun presentatie kunnen oefenen voor hun medestudenten. Studenten worden verwacht hierop aanwezig te zijn. Tijdens deze oefenpresentatie wordt van studenten tevens gevraagd dat ze mondelinge feedback geven over de presentatie (inhoud en aanpak) van hun medestudenten. Deze peerfeedback kunnen studenten meenemen in voorbereiding op de finale presentatie.
Richtlijnen over het geven van peerfeedback werden verstrekt tijdens een aparte, voorafgaandelijke sessie bij `Experimentele technieken`.
2. Tussentijdse feedback van de promotor
Studenten hebben recht op 1 keer feedback van hun promotor op elk onderdeel van het verslag.
3. Feedback na afronding van het project
Na afloop van de examenperiode kan, op vrijblijvende basis, een terugkommoment worden voorzien waarin studenten van hun promotor feedback krijgen op hun eindproject. |
|
|
|
|
|
 | voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor wiskunde | Verplicht | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
|
|
De student verricht, onder begeleiding van een staflid, onderzoek op zijn niveau.
|
|
|
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Deelname aan onderzoek in onderzoeksgroep ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 9,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Evaluatie op basis van werkzaamheid aan project doorheen het semester |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Minstens 8/20 voor dit deel. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet geslaagd zijn (>10/20) op elk onderdeel om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die voor een of meerdere onderdelen niet slaagt (<10/20), krijgt als eindresultaat fail. |
|
|
|
Extra info | 1. Peerfeedback (feedback tussen studenten)
Er wordt een bijeenkomst voorzien waarop de studenten hun presentatie kunnen oefenen voor hun medestudenten. Studenten worden verwacht hierop aanwezig te zijn. Tijdens deze oefenpresentatie wordt van studenten tevens gevraagd dat ze mondelinge feedback geven over de presentatie (inhoud en aanpak) van hun medestudenten. Deze peerfeedback kunnen studenten meenemen in voorbereiding op de finale presentatie.
Richtlijnen over het geven van peerfeedback werden verstrekt tijdens een aparte, voorafgaandelijke sessie bij `Experimentele technieken`.
2. Tussentijdse feedback van de promotor
Studenten hebben recht op 1 keer feedback van hun promotor op elk onderdeel van het verslag.
3. Feedback na afronding van het project
Na afloop van de examenperiode kan, op vrijblijvende basis, een terugkommoment worden voorzien waarin studenten van hun promotor feedback krijgen op hun eindproject. |
|
|
|
|
|
 | exchange fysica | Keuze | 243 | 9,0 | 243 | 9,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
|
|
De student verricht, onder begeleiding van een staflid, onderzoek op zijn niveau.
|
|
|
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Deelname aan onderzoek in onderzoeksgroep ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 9,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Evaluatie op basis van werkzaamheid aan project doorheen het semester |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Minstens 8/20 voor dit deel. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Geslaagd voor dit deel |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet geslaagd zijn (>10/20) op elk onderdeel om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die voor een of meerdere onderdelen niet slaagt (<10/20), krijgt als eindresultaat fail. |
|
|
|
Extra info | 1. Peerfeedback (feedback tussen studenten)
Er wordt een bijeenkomst voorzien waarop de studenten hun presentatie kunnen oefenen voor hun medestudenten. Studenten worden verwacht hierop aanwezig te zijn. Tijdens deze oefenpresentatie wordt van studenten tevens gevraagd dat ze mondelinge feedback geven over de presentatie (inhoud en aanpak) van hun medestudenten. Deze peerfeedback kunnen studenten meenemen in voorbereiding op de finale presentatie.
Richtlijnen over het geven van peerfeedback werden verstrekt tijdens een aparte, voorafgaandelijke sessie bij `Experimentele technieken`.
2. Tussentijdse feedback van de promotor
Studenten hebben recht op 1 keer feedback van hun promotor op elk onderdeel van het verslag.
3. Feedback na afronding van het project
Na afloop van de examenperiode kan, op vrijblijvende basis, een terugkommoment worden voorzien waarin studenten van hun promotor feedback krijgen op hun eindproject. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|