Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 3de bachelorjaar in de wiskunde optie computationele wiskunde | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de wiskunde optie fundamentele wiskunde | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
3de bachelorjaar in de wiskunde optie twin | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor Wiskunde bezit een grondige basiskennis en heeft inzicht in verschillende domeinen van de wiskunde waaronder algebra, meetkunde, analyse, numerieke wiskunde, kanstheorie, statistiek, aspecten van discrete wiskunde en logica. | - EC
| EC 2: De bachelor Wiskunde bezit een gevorderde kennis en heeft inzicht in grote deelgebieden van de wiskunde (zuivere wiskunde, toegepaste wiskunde, ...) | - EC
| EC 3: De bachelor Wiskunde beheerst de formele wiskundige taal en werkwijze. Hij/zij kan met abstracte redeneringen werken. | - EC
| EC 4: De bachelor Wiskunde kan een wiskundig bewijs begrijpen, oordelen of een argument correct is en heeft inzicht in welke eigenschappen precies gebruikt worden (in de context van de verworven kennis). Hij/zij kan een lacune of een overbodige stap in een bewijs of een berekening herkennen | - EC
| EC 6: De bachelor Wiskunde kan de reeds verworven kennis integreren in nieuwe wiskundige onderwerpen. Hij/zij begrijpt de samenhang tussen onderwerpen | - EC
| EC 14: De bachelor Wiskunde heeft een kritische ingesteldheid en een onderzoekshouding.
| - EC
| EC 15: De bachelor Wiskunde kan zelf (of in groep) een beperkte studie uitvoeren over een wiskundig onderwerp, d.w.z. wetenschappelijke bronnen kritisch hanteren, zelf de studie uitvoeren, rapporteren (ook in LaTex) en prsenteren. | - EC
| EC 16: De bachelor Wiskunde is in staat te plannen, hij/zij heeft inzicht in zijn leerproces en kan dit evalueren en bijsturen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de fysica optie theoretische fysica en sterrenkunde | Keuze | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 7: De bachelor Fysica kan de in de fysica gebruikte wiskundige methodes toepassen en beschikt over een goede rekenvaardigheid, met inbegrip van computationele technieken en programmeervaardigheden. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de wiskunde optie vrije keuze aanvulling | Keuze | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor Wiskunde bezit een grondige basiskennis en heeft inzicht in verschillende domeinen van de wiskunde waaronder algebra, meetkunde, analyse, numerieke wiskunde, kanstheorie, statistiek, aspecten van discrete wiskunde en logica. | - EC
| EC 2: De bachelor Wiskunde bezit een gevorderde kennis en heeft inzicht in grote deelgebieden van de wiskunde (zuivere wiskunde, toegepaste wiskunde, ...) | - EC
| EC 3: De bachelor Wiskunde beheerst de formele wiskundige taal en werkwijze. Hij/zij kan met abstracte redeneringen werken. | - EC
| EC 4: De bachelor Wiskunde kan een wiskundig bewijs begrijpen, oordelen of een argument correct is en heeft inzicht in welke eigenschappen precies gebruikt worden (in de context van de verworven kennis). Hij/zij kan een lacune of een overbodige stap in een bewijs of een berekening herkennen | - EC
| EC 14: De bachelor Wiskunde heeft een kritische ingesteldheid en een onderzoekshouding.
| - EC
| EC 15: De bachelor Wiskunde kan zelf (of in groep) een beperkte studie uitvoeren over een wiskundig onderwerp, d.w.z. wetenschappelijke bronnen kritisch hanteren, zelf de studie uitvoeren, rapporteren (ook in LaTex) en prsenteren. | - EC
| EC 16: De bachelor Wiskunde is in staat te plannen, hij/zij heeft inzicht in zijn leerproces en kan dit evalueren en bijsturen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
 | Educatieve master in de wetenschappen en technologie - keuze voor vakdidactiek wiskunde | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| WET 1. De educatieve master heeft gevorderde kennis van en inzicht in de domeindisciplines relevant voor zijn specifieke vakdidactiek(en). |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
 | bachelor in de wiskunde jaar 2 - pakket fundamentele wiskunde | Keuze | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor Wiskunde bezit een grondige basiskennis en heeft inzicht in verschillende domeinen van de wiskunde waaronder algebra, meetkunde, analyse, numerieke wiskunde, kanstheorie, statistiek, aspecten van discrete wiskunde en logica. | - EC
| EC 2: De bachelor Wiskunde bezit een gevorderde kennis en heeft inzicht in grote deelgebieden van de wiskunde (zuivere wiskunde, toegepaste wiskunde, ...) | - EC
| EC 3: De bachelor Wiskunde beheerst de formele wiskundige taal en werkwijze. Hij/zij kan met abstracte redeneringen werken. | - EC
| EC 4: De bachelor Wiskunde kan een wiskundig bewijs begrijpen, oordelen of een argument correct is en heeft inzicht in welke eigenschappen precies gebruikt worden (in de context van de verworven kennis). Hij/zij kan een lacune of een overbodige stap in een bewijs of een berekening herkennen | - EC
| EC 14: De bachelor Wiskunde heeft een kritische ingesteldheid en een onderzoekshouding.
| - EC
| EC 16: De bachelor Wiskunde is in staat te plannen, hij/zij heeft inzicht in zijn leerproces en kan dit evalueren en bijsturen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de fysica optie vrije keuze aanvulling | Verbreding | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 7: De bachelor Fysica kan de in de fysica gebruikte wiskundige methodes toepassen en beschikt over een goede rekenvaardigheid, met inbegrip van computationele technieken en programmeervaardigheden. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Wegen en krommen in het vlak en in de ruimte (kromming, torsie, osculatiecirkel, stelling van Frenet-Serret). Studie van oppervlakken in de driedimensionale ruimte (raakvlak, fundamentaalvormen, orienteerbaarheid, gemiddelde kromming en Gausskromming, normale kromming, stelling van Gauss, geodeten)
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Leerstukken uit Calculus (1 en 2) en Vectorcalculus |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Eigen cursustekst en leidraad |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Differential Geometry: curves-surfaces-manifolds,Wolfgang Kühnel,second ed |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|