Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master heeft inzicht in de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam in ziekte en gezondheid (op moleculair, cellulair, orgaan- en organisme-niveau). | | - DC
| De student kan biomechanische principes toepassen en gebruiken om problematiek van beweging te beschrijven en verklaren, om op basis hiervan behandelingsdoelstellingen te maken of aan te passen en een behandelingsplan op te stellen. | | | - BC
| De student kent de biomechanische principes die gebruikt worden in de sport | | | - BC
| De student kan bewegingsproblemen beschrijven en verklaren volgens biomechanische principes | | | - BC
| De student kan behandelingsdoelstellingen aanpassen volgens biomechanische principes | | - DC
| De student kan op basis van biomechanische gegevens een diagnostiek van bewegingsproblematiek opstellen en op basis hiervan behandelingsdoelstellingen maken of aanpassen om een behandelingsplan op te stellen. | | | - BC
| De student begrijpt biomechanische gegevens van een bewegingsprobleem en kan dit uitleggen en verklaren | | | - BC
| De student kan op basis van de biomechanische gegevens bepalen om welk bewegingsprobleem het gaat en behandelingsdoelstellingen maken |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Volgende onderwerpen kunnen aan bod komen:
Biomechanical aspects, screening injury prevention, return to sport, repetitive loading, technology in sports, movement analysis regarding the upper and lower extremity and from the lab to clinical practice, muscle strength (physiology & applied to sports), ground-shoe interaction, sports related concussion, cycling biomehcanics
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
|
 
|
Begincompetenties |
|
Kennis van kinesiologie, zoals gezien in 1ste bachelor (KIN1, KIN2) alsook verdere toepassingen op de motoriek in opleidingsonderdelen in het bachelor curriculum (biomechanica toegepast in FMSK, RMSK - alsook in FNEU, FPED, FGER, RNEU, RPED & RGER). |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Leerpaden in Sofia.
Aangereikt materiaal in de colleges, practica (incl. powerpoints, artikels, etc.)
Aangereikt materiaal via Blackboard + informatie op eventueel discussieforum. |
|
|
|
|
|
| 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | | - DC
| De student kan op basis van biomechanische gegevens een screening voorstellen om een (contra-)indicatie te stellen voor kinesitherapie. | | | - BC
| De student bepaalt op basis van de biomechanische gegevens of en welke screening van toepassing is om na te gaan of er een (contra-)indicatie is voor kinesitherapie. | - EC
| 2. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | | - DC
| De student kan op basis van biomechanische principes en/of bewegingsgerelateerde problematiek behandelingsdoelstellingen en een behandelingsplan opstellen en aanpassen. | | | - BC
| De student begrijpt de biomechanica achter bewegingsgerelateerde problematiek en kan dit uitleggen en verklaren. | | | - BC
| De student kent de biomechanische principes die gebruikt worden in de sport. | | | - BC
| De student kan bewegingsgerelateerde problematiek beschrijven en verklaren volgens biomechanische principes. | | | - BC
| De student kan op basis van de biomechanische gegevens bepalen om welk bewegingsprobleem het gaat en behandeldoelen opstellen. | | | - BC
| De student past behandeldoelen aan volgens biomechanische principes. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Volgende onderwerpen kunnen aan bod komen:
Biomechanical aspects, screening injury prevention, return to sport, repetitive loading, technology in sports, movement analysis regarding the upper and lower extremity and from the lab to clinical practice, muscle strength (physiology & applied to sports), ground-shoe interaction, sports related concussion, cycling biomehcanics
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
|
 
|
Begincompetenties |
|
Kennis van kinesiologie, zoals gezien in 1ste bachelor (KIN1, KIN2) alsook verdere toepassingen op de motoriek in opleidingsonderdelen in het bachelor curriculum (biomechanica toegepast in FMSK, RMSK - alsook in FNEU, FPED, FGER, RNEU, RPED & RGER). |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Leerpaden in Sofia.
Aangereikt materiaal in de colleges, practica (incl. powerpoints, artikels, etc.)
Aangereikt materiaal via Blackboard + informatie op eventueel discussieforum. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|