Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de handelswetenschappen - marketing management | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het verzamelen en correct analyseren van marketinginformatie is cruciaal om de effectiviteit van marketing acties te meten. Market response modellen worden gebruikt om de impact te meten van marketing beslissingen op output maatstaven zoals verkopen of marktaandelen. Deze cursus introduceert market response models als een methode om de effectiviteit van marketing acties (zoals advertising, prijs, innovaties) te meten. De cursus heeft twee doelen:
- Bestuderen van de rijke academische marketing modeling literatuur waarin de effectiviteit van verschillende marketing instrumenten wordt onderzocht.
- Aanleren hoe zelf een goed (basis) market response model te bouwen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Studenten mogen het lesmateriaal (slides en academische papers) meenemen naar het examen. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De groepstaken worden vervangen door individuele taken. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal zal bestaan uit een selectie wetenschappelijke papers en de slides van de hoorcolleges. Beide zullen beschikbaar worden gemaakt via BlackBoard. |
|
|
|
|
|
| master HW AFF track accountancy | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master HW AFF track finance | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master HW OM track private sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master HW OM track publieke sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master in de handelswetenschappen - supply chain management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het verzamelen en correct analyseren van marketinginformatie is cruciaal om de effectiviteit van marketing acties te meten. Market response modellen worden gebruikt om de impact te meten van marketing beslissingen op output maatstaven zoals verkopen of marktaandelen. Deze cursus introduceert market response models als een methode om de effectiviteit van marketing acties (zoals advertising, prijs, innovaties) te meten. De cursus heeft twee doelen:
- Bestuderen van de rijke academische marketing modeling literatuur waarin de effectiviteit van verschillende marketing instrumenten wordt onderzocht.
- Aanleren hoe zelf een goed (basis) market response model te bouwen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Studenten mogen het lesmateriaal (slides en academische papers) meenemen naar het examen. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De groepstaken worden vervangen door individuele taken. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal zal bestaan uit een selectie wetenschappelijke papers en de slides van de hoorcolleges. Beide zullen beschikbaar worden gemaakt via BlackBoard. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|