Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in economie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master plant de onderwijs- en leeractiviteiten en organiseert een leer- en leefklimaat op korte en lange termijn rekening houdend met de lerende, de leergroep, het team op school en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO zetten we hoofdzakelijk in op de pijler 'leren en ontwikkeling' en hebben we aandacht voor de pijler 'diversiteit en talenten', zowel voor de lerende als de leergroep. Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik.
(i) In het theoretisch vakdidactisch luik realiseren we de volgende leerdoelen:
- Je geeft blijk van een open, leergierige en professionele attitude in je rol als (toekomstige) leerkracht
- Je kan je lesopdracht situeren binnen het economie-onderwijs in Vlaanderen
- Je kan eindtermen, lessentabellen, leerplannen, jaarplan-agenda-leerplan (JAL) in het bedrijfseconomisch vakgebied raadplegen, analyseren en interpreteren
- Je kan een les economie opbouwen aan de hand van een vakdidactisch denkschema
- Je kan leerinhouden selecteren en leerdoelen formuleren in functie van de beginsituatie van de lerende en leergroep voor het wetenschapsdomein economie binnen diverse onderwijsvormen en finaliteiten
- Je kan didactische principes, activerende werkvormen, groeperingsvormen, leeractiviteiten en -middelen, media, ... selecteren en toepassen in functie van de te bereiken leerdoelen voor een les economie
- Je gaat kritisch om met vakdidactisch lesmateriaal
- Je kan een verticale leerlijn bedrijfsadministratie/boekhouden in een meerjarig curriculum opbouwen en daarvoor lessen ontwerpen
- Je kan de vooropgestelde leerdoelen (bedrijfs)economie zowel formatief als summatief evalueren
- Je kan een hybride leeromgeving creëren voor de lessen economie
- Je kan ICT en NBN-normen efficiënt integreren in de lessen (bedrijfs)economie en boekhouden op computer
- Je kan duurzaamheid integreren in de lessen economie met het oog op transformatief leren voor duurzame ontwikkeling
(ii) Het praktijkgericht vakdidactisch luik wordt op de volgende wijze opgebouwd:
- Observeren van demonstratielessen (DEM) binnen enkele domeinen van het wetenschapsdomein economie (DEM)
- Uitwerken van lesvoorbereidingen en het uitvoeren van één of meerdere lesfases (DOE) gelinkt aan een DEM
- Naast de toepassing van de elementen uit het eerste deel, wordt in het praktijkgericht vakdidactisch luik specifieke aandacht besteed aan:
- De verschillen in aanpak voor de verschillende domeinen in het vakgebied economie
- Eerste stappen in binnenklasdifferentiatie en klasmanagement
- Innovatieve, activerende werkvormen
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student kan eenvoudige, reële managementvragen oplossen aan de hand van een conceptueel-analytisch kader dat bouwt op kennis en inzichten uit de bedrijfskunde, economie en aanverwante gedragswetenschappelijke disciplines. |
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
- Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus
- Onderwijs voor de 21ste eeuw,Kris Van den Branden,Acco,9789462922853
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Vakdidactiek economie,De Witte, Kristof & Schelfhout, Wouter,Lannoo,9789401428064 |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master in de toegepaste economische wetenschappen | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO zetten we hoofdzakelijk in op de pijler 'leren en ontwikkeling' en hebben we aandacht voor de pijler 'diversiteit en talenten', zowel voor de lerende als de leergroep. Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik.
(i) In het theoretisch vakdidactisch luik realiseren we de volgende leerdoelen:
- Je geeft blijk van een open, leergierige en professionele attitude in je rol als (toekomstige) leerkracht
- Je kan je lesopdracht situeren binnen het economie-onderwijs in Vlaanderen
- Je kan eindtermen, lessentabellen, leerplannen, jaarplan-agenda-leerplan (JAL) in het bedrijfseconomisch vakgebied raadplegen, analyseren en interpreteren
- Je kan een les economie opbouwen aan de hand van een vakdidactisch denkschema
- Je kan leerinhouden selecteren en leerdoelen formuleren in functie van de beginsituatie van de lerende en leergroep voor het wetenschapsdomein economie binnen diverse onderwijsvormen en finaliteiten
- Je kan didactische principes, activerende werkvormen, groeperingsvormen, leeractiviteiten en -middelen, media, ... selecteren en toepassen in functie van de te bereiken leerdoelen voor een les economie
- Je gaat kritisch om met vakdidactisch lesmateriaal
- Je kan een verticale leerlijn bedrijfsadministratie/boekhouden in een meerjarig curriculum opbouwen en daarvoor lessen ontwerpen
- Je kan de vooropgestelde leerdoelen (bedrijfs)economie zowel formatief als summatief evalueren
- Je kan een hybride leeromgeving creëren voor de lessen economie
- Je kan ICT en NBN-normen efficiënt integreren in de lessen (bedrijfs)economie en boekhouden op computer
- Je kan duurzaamheid integreren in de lessen economie met het oog op transformatief leren voor duurzame ontwikkeling
(ii) Het praktijkgericht vakdidactisch luik wordt op de volgende wijze opgebouwd:
- Observeren van demonstratielessen (DEM) binnen enkele domeinen van het wetenschapsdomein economie (DEM)
- Uitwerken van lesvoorbereidingen en het uitvoeren van één of meerdere lesfases (DOE) gelinkt aan een DEM
- Naast de toepassing van de elementen uit het eerste deel, wordt in het praktijkgericht vakdidactisch luik specifieke aandacht besteed aan:
- De verschillen in aanpak voor de verschillende domeinen in het vakgebied economie
- Eerste stappen in binnenklasdifferentiatie en klasmanagement
- Innovatieve, activerende werkvormen
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student kan eenvoudige, reële managementvragen oplossen aan de hand van een conceptueel-analytisch kader dat bouwt op kennis en inzichten uit de bedrijfskunde, economie en aanverwante gedragswetenschappelijke disciplines. |
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
- Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus
- Onderwijs voor de 21ste eeuw,Kris Van den Branden,Acco,9789462922853
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Vakdidactiek economie,De Witte, Kristof & Schelfhout, Wouter,Lannoo,9789401428064 |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in economie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master plant de onderwijs- en leeractiviteiten en organiseert een leer- en leefklimaat op korte en lange termijn rekening houdend met de lerende, de leergroep, het team op school en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO zetten we hoofdzakelijk in op de pijler 'leren en ontwikkeling' en hebben we aandacht voor de pijler 'diversiteit en talenten', zowel voor de lerende als de leergroep. Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik.
(i) In het theoretisch vakdidactisch luik realiseren we de volgende leerdoelen:
- Je geeft blijk van een open, leergierige en professionele attitude in je rol als (toekomstige) leerkracht
- Je kan je lesopdracht situeren binnen het economie-onderwijs in Vlaanderen
- Je kan eindtermen, lessentabellen, leerplannen, jaarplan-agenda-leerplan (JAL) in het bedrijfseconomisch vakgebied raadplegen, analyseren en interpreteren
- Je kan een les economie opbouwen aan de hand van een vakdidactisch denkschema
- Je kan leerinhouden selecteren en leerdoelen formuleren in functie van de beginsituatie van de lerende en leergroep voor het wetenschapsdomein economie binnen diverse onderwijsvormen en finaliteiten
- Je kan didactische principes, activerende werkvormen, groeperingsvormen, leeractiviteiten en -middelen, media, ... selecteren en toepassen in functie van de te bereiken leerdoelen voor een les economie
- Je gaat kritisch om met vakdidactisch lesmateriaal
- Je kan een verticale leerlijn bedrijfsadministratie/boekhouden in een meerjarig curriculum opbouwen en daarvoor lessen ontwerpen
- Je kan de vooropgestelde leerdoelen (bedrijfs)economie zowel formatief als summatief evalueren
- Je kan een hybride leeromgeving creëren voor de lessen economie
- Je kan ICT en NBN-normen efficiënt integreren in de lessen (bedrijfs)economie en boekhouden op computer
- Je kan duurzaamheid integreren in de lessen economie met het oog op transformatief leren voor duurzame ontwikkeling
(ii) Het praktijkgericht vakdidactisch luik wordt op de volgende wijze opgebouwd:
- Observeren van demonstratielessen (DEM) binnen enkele domeinen van het wetenschapsdomein economie (DEM)
- Uitwerken van lesvoorbereidingen en het uitvoeren van één of meerdere lesfases (DOE) gelinkt aan een DEM
- Naast de toepassing van de elementen uit het eerste deel, wordt in het praktijkgericht vakdidactisch luik specifieke aandacht besteed aan:
- De verschillen in aanpak voor de verschillende domeinen in het vakgebied economie
- Eerste stappen in binnenklasdifferentiatie en klasmanagement
- Innovatieve, activerende werkvormen
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student kan eenvoudige, reële managementvragen oplossen aan de hand van een conceptueel-analytisch kader dat bouwt op kennis en inzichten uit de bedrijfskunde, economie en aanverwante gedragswetenschappelijke disciplines. |
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
- Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus
- Onderwijs voor de 21ste eeuw,Kris Van den Branden,Acco,9789462922853
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Vakdidactiek economie,De Witte, Kristof & Schelfhout, Wouter,Lannoo,9789401428064 |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|