Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master informatica volledig keuzepakket | Na selectie | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Niet-numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 7: De afgestudeerde is in staat om informatie kritisch te analyseren en te evalueren, en op een efficiënte manier te verwerken. | - EC
| EC 8: De afgestudeerde is in staat om informatie, ideeën en oplossingen te communiceren naar een publiek bestaande uit collega's informatici maar ook naar niet-specialisten door zich op het juiste abstractieniveau uit te drukken. | - EC
| EC 9: De afgestudeerde is in staat om op heldere wijze zowel mondeling als schriftelijk te rapporteren over haar/zijn werk in een nationale en internationale context. | - EC
| EC 11: De afgestudeerde is in staat een oplossing voor een probleem te bepalen waarbij maatschappelijke, ethische en sociale aspecten in overweging worden genomen en hiernaar te handelen, door toepassing van basiskennis aangebracht op bachelorniveau. De afgestudeerde kan zelfstandig en kritisch een wetenschappelijk gefundeerd standpunt innemen en verdedigen, ook in informaticagerelateerde maatschappelijke problemen, en hierover kritisch reflecteren. | - EC
| EC 12: De afgestudeerde kan kritisch reflecteren over het eigen handelen, hierover verantwoording afleggen en zichzelf bijsturen waar nodig. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Ondersteunende taken van een informaticus in de maatschappij opnemen, bijvoorbeeld:
-
Ondersteuning van bachelorstudenten in hun leerproces (peer tutoring).
-
Ondersteuning van informatica-onderwijs in het secundair onderwijs.
-
Initiatieven ondernemen ter verspreiding van de interesse in informatica in de maatschappij.
-
Andere voorstellen van studenten kunnen ingediend worden bij de coördinerend verantwoordelijke.
Studenten worden gecoacht in het verwerven van belangrijke communicatieve vaardigheden nodig om deze taken te kunnen uitvoeren.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Intervisie ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient aanwezig te zijn tijdens alle inleidende lessen en oefeningen. |
|
|
|
Gevolg | Bij afwezigheid tijdens een les en de oefeningen krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel een fail. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het nodige studiemateriaal wordt beschikbaar gesteld via BlackBoard. |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel kan gevolgd worden na selectie.
Studenten dien hun motivatie voor dit opleidingsonderdeel aan te tonen via een motivatiebrief.
Er kunnen maximaal 12 studenten deelnemen aan dit opleidingsonderdeel.
Dit opleidingsonderdeel kan slechts 1 keer worden opgenomen in de combinatie van de opleidingen bachelor informatica en master informatica aan UHasselt. |
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de informatica | Na selectie | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Niet-numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan in teamverband werken aan een project van matige complexiteit. Hierbij zijn niet alleen vakinhoudelijke aspecten van belang maar ook communicatieve en sociale vaardigheden en het kunnen maken van goede taakafspraken. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Ondersteunende taken van een informaticus in de maatschappij opnemen, bijvoorbeeld:
-
Ondersteuning van bachelorstudenten in hun leerproces (peer tutoring).
-
Ondersteuning van informatica-onderwijs in het secundair onderwijs.
-
Initiatieven ondernemen ter verspreiding van de interesse in informatica in de maatschappij.
-
Andere voorstellen van studenten kunnen ingediend worden bij de coördinerend verantwoordelijke.
Studenten worden gecoacht in het verwerven van belangrijke communicatieve vaardigheden nodig om deze taken te kunnen uitvoeren.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Intervisie ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient aanwezig te zijn tijdens alle inleidende lessen en oefeningen. |
|
|
|
Gevolg | Bij afwezigheid tijdens een les en de oefeningen krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel een fail. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het nodige studiemateriaal wordt beschikbaar gesteld via BlackBoard. |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel kan gevolgd worden na selectie.
Studenten dien hun motivatie voor dit opleidingsonderdeel aan te tonen via een motivatiebrief.
Er kunnen maximaal 12 studenten deelnemen aan dit opleidingsonderdeel.
Dit opleidingsonderdeel kan slechts 1 keer worden opgenomen in de combinatie van de opleidingen bachelor informatica en master informatica aan UHasselt. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|