Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen optie vakdidactiek ontwerp | Verplicht | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Nee | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master plant de onderwijs- en leeractiviteiten en organiseert een leer- en leefklimaat op korte en lange termijn rekening houdend met de lerende, de leergroep, het team op school en de partners en externen.
| - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master verdiept of verbreedt zijn domeininhoudelijke expertise verworven in de bachelor in de domeinen ontwerpen, bouwkunde, beelding en cultuur verder in minstens twee van deze domeinen op masterniveau. Hij beschikt daardoor over ontwerpmatige, bouwtechnische, beeldend-artistieke en cultuur- en menswetenschappelijke kennis en vaardigheden en kan deze aanwenden in zijn onderwijspraktijk. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Nieuw handboek voor de kunstenaar,Ray Smith,2,9789021334721 |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Een beperkte hoeveelheid didactisch materiaal is aanwezig in het atelier. Eventueel kunnen er onkosten zijn om didactisch materiaal aan te kopen. Dit zal gecommuniceerd worden tijdens de lessen. |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel wordt ingericht door PXL (Educatieve master in de audiovisuele en beeldende kunsten). Voor meer info over inhoud, organisatie- en werkvormen en evaluatie, zie studiegids PXL M1EMK1080 |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen verkort traject - bijkomende vakdidactiek | Keuze | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Nee | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen architectuur | Keuze | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Nee | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master plant de onderwijs- en leeractiviteiten en organiseert een leer- en leefklimaat op korte en lange termijn rekening houdend met de lerende, de leergroep, het team op school en de partners en externen.
| - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master verdiept of verbreedt zijn domeininhoudelijke expertise verworven in de bachelor in de domeinen ontwerpen, bouwkunde, beelding en cultuur verder in minstens twee van deze domeinen op masterniveau. Hij beschikt daardoor over ontwerpmatige, bouwtechnische, beeldend-artistieke en cultuur- en menswetenschappelijke kennis en vaardigheden en kan deze aanwenden in zijn onderwijspraktijk. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Nieuw handboek voor de kunstenaar,Ray Smith,2,9789021334721 |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Een beperkte hoeveelheid didactisch materiaal is aanwezig in het atelier. Eventueel kunnen er onkosten zijn om didactisch materiaal aan te kopen. Dit zal gecommuniceerd worden tijdens de lessen. |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel wordt ingericht door PXL (Educatieve master in de audiovisuele en beeldende kunsten). Voor meer info over inhoud, organisatie- en werkvormen en evaluatie, zie studiegids PXL M1EMK1080 |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|