|
EC | EC 3 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan, in functie van een efficiënt verloop van het kinesitherapeutisch handelen en met respect voor de identiteit/privacy van de cliënt, het resultaat van elke fase van het kinesitherapeutisch handelen, schriftelijk en mondeling communiceren, met inbegrip van het dossier. |
| DC | De student kan op een gepaste wijze communiceren met een patiënt in moeilijke situaties. |
| | BC | De student kan op een gepaste wijze omgaan met de emoties van een patiënt. |
| | BC | De student kan op een gepaste wijze communiceren met een patiënt met een psychiatrische problematiek. |
| | BC | De student kan op gepaste wijze omgaan met conflictsituaties in de kinesitherapeut-patiënt relatie. |
| DC | De student kan op gepaste wijze communiceren over en tijdens de kinesitherapeutische behandeling. |
| | BC | De student kan op een heldere manier en éénduidige manier instructies en/of uitleg geven tijdens de kinesitherapeutische behandeling, aangepast aan het niveau van de patiënt. |
| DC | De student kan op een adequate en professionele wijze schriftelijk rapporteren. |
| | BC | De student kan een goed opgebouwd wetenschappelijk rapport schrijven gebaseerd op wetenschappelijke literatuur en/of eigen onderzoeksresultaten. |
| | BC | De student kan correct wetenschappelijk refereren. |
EC | EC 4 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan onder begeleiding functioneren in teamverband binnen een multidisciplinaire context. |
| DC | De student neemt op een democratische manier een actieve rol op binnen het team. |
| | BC | De student kan samen met het team afspraken maken en deze nakomen. |
| | BC | De student komt voorbereid naar teambijeenkomsten. |
| | BC | De student draagt bij aan een aangenaam werkklimaat. |
| | BC | De student stelt zich voldoende flexibel op. |
| | BC | De student houdt rekening met de opvattingen en meningen van de andere teamleden. |
| | BC | De student stelt zich open en eerlijk op t.o.v. de andere teamleden. |
| | BC | De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. |
| DC | De student kan in samenwerking met anderen een gemeenschappelijke opdracht uitvoeren. |
| | BC | De student neemt zijn verantwoordelijkheid op binnen het groepswerk. |
| | BC | De student helpt de andere teamleden in functie van de gezamenlijke opdracht. |
| | BC | De student deelt zijn kennis met de andere groepsleden en geeft relevante informatie door. |
| | BC | De student bespreekt in team mogelijke oplossingen en komt tot een gedragen besluit. |
| | BC | De student kan samen met teamleden reflecteren over de kwaliteit van de uitgevoerde taak en eventuele werkpunten meenemen naar de toekomst. |
| | BC | De student kan reflecteren over de betekenis en relevantie van de gezamenlijke taak in functie van theorie en praktijk. |
| | BC | De student komt taakgerelateerde afspraken binnen het team tijdig na. |
| DC | De student is in staat de verschillende kwaliteiten binnen een groep te detecteren en actief er op in te spelen. |
| | BC | De student heeft kennis van de kwaliteiten van elk groepslid binnen het team. |
| | BC | De student bekrachtigt de kwaliteiten van andere groepsleden op inspirerende manier. |
| | BC | De student kan taken delegeren afhankelijk van de kwaliteiten van andere groepsleden. |
| | BC | De student streeft er naar kwaliteiten binnen een groep complementair in te zetten. |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren en het functioneren van de groepsleden binnen het team. |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten wat betreft de eigen bijdrage in het groepswerk. |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten betreffende de bijdrage van de groepsleden aan het groepswerk. |
| | BC | De student kan suggesties geven over mogelijke verbeteringen m.b.t. tot samenwerkingsvaardigheden binnen het team. |
| | BC | De student kan correcte feedback geven over de samenwerkingsvaardigheden van teamleden. |
EC | EC 5 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zijn/haar werk doelmatig en tijdsefficiënt organiseren en hierop reflecteren. |
| DC | De student kan zijn eigen functioneren doelgericht organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten in volgens vooraf vastgelegde richtlijnen. |
| DC | De student kan eigen werkzaamheden tijdsefficiënt organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten tijdig in. |
| | BC | De student is tijdig aanwezig op gemaakte afspraken. |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren. |
| | BC | De student detecteert sterke en zwakke punten binnen het organiseren van eigen werk en schrijft dit neer in een reflectieverslag. |
| | BC | De student formuleert werkpunten in het kader van optimaliseren van de organisatie van eigen werk. |
EC | EC 6 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft kennis van de algemene organisatie van de gezondheidszorg en van de verschillende stakeholders. |
| DC | De student kent de verschillende actoren binnen de gezondheidszorg. |
| | BC | De student herkent voorbeelden van multidisciplinaire werking binnen de gezondheidszorg. |
| | BC | De student kan voorbeelden van multidisciplinaire werking binnen de gezondheidszorg aangeven. |
EC | EC 7 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft inzichten in de algemene gezondheidsproblemen en mogelijke preventie in een diversiteitscontext. |
| DC | De student kan mensen motiveren tot gedragsverandering. |
| | BC | De student kan op basis van een aantal theoretische modellen voor gedragsverandering mensen motiveren tot actie. |
| DC | De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. |
| | BC | De student kan medestudenten motiveren om te bewegen. |
| | BC | De student kan patiënten motiveren om te bewegen. |
| | BC | De student kan specifieke doelgroepen motiveren om te bewegen. |
EC | EC 10 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie gaat in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen (niveau gesimuleerde patiënt/cliënt) op ethisch verantwoorde wijze te werk. |
| DC | De student kan de gedragsregels voor de stagiair - kinesitherapeut van de nationale raad voor de kinesitherapie toepassen. |
| | BC | De student schikt zich naar alle voor hem relevante gedragsregels voor de erkende kinesitherapeut. |
| | BC | De student maakt zich als stagiair kenbaar aan de patiënt. |
| | BC | De student erkent het eigen karakter van de stageplaats. |
| | BC | De student houdt zich aan de bepalingen die zijn vastgelegd in de stageovereenkomst. |
| | BC | De student houdt zich nauwgezet aan de afspraken die met de stagementor inzake zijn vrijheid van functioneren zijn gemaakt. |
| | BC | De student stelt zich begeleidbaar op. |