Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P3 SBU | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 3 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan, in functie van een efficiënt verloop van het kinesitherapeutisch handelen en met respect voor de identiteit/privacy van de cliënt, het resultaat van elke fase van het kinesitherapeutisch handelen, schriftelijk en mondeling communiceren, met inbegrip van het dossier. | | - DC
| De student kan een presentatie geven. | | | - BC
| De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. | | | - BC
| De student kan de inhoud en het niveau van de presentatie aanpassen aan de doelgroep. | | - DC
| De student kan op een adequate en professionele wijze schriftelijk rapporteren. | | | - BC
| De student hanteert een zakelijk en professioneel taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. | | - DC
| De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. | | | - BC
| De student kan actief luisteren in de klinische praktijk. | | | - BC
| De student hanteert professioneel en correct taalgebruik aangepast aan het niveau van de patiënt. | | | - BC
| De student kan verbale en non-verbale communicatie op elkaar afstemmen. | | | - BC
| De student bezit de attitudes die relevant zijn voor de kinesitherapeut-patiënt relatie in de klinische praktijk, i.e. empathie, respect, positieve gezindheid, echtheid en transparantie. | | - DC
| De student kan op een adequate en professionele wijze mondeling rapporteren. | | | - BC
| De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. | | | - BC
| De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de verschillende actoren binnen een interdiciplenair overleg. | - EC
| EC 4 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan onder begeleiding functioneren in teamverband binnen een multidisciplinaire context. | | - DC
| De student neemt op een democratische manier een actieve rol op binnen het team. | | | - BC
| De student kan samen met het team afspraken maken en deze nakomen in een groep met (input) van professionals/medestudenten | | | - BC
| De student komt voorbereid naar teambijeenkomsten met professionals/medestudenten | | | - BC
| De student draagt bij aan een aangenaam werkklimaat in een team (met input) van professionals/medestudenten | | | - BC
| De student stelt zich voldoende flexibel op in een team (met input) van professionals/medestudenten | | | - BC
| De student houdt rekening met de opvattingen en meningen van de andere teamleden in een groep (met input) van professionals/medestudenten | | | - BC
| De student stelt zich open en eerlijk op tov de andere teamleden | | | - BC
| De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. | | - DC
| De student kan in samenwerking met anderen een gemeenschappelijke opdracht uitvoeren. | | | - BC
| De student neemt zijn verantwoordelijkheid op binnen het groepswerk (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student helpt de andere teamleden in functie van de gezamenlijke opdracht (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student deelt zijn kennis met de andere groepsleden en geeft relevante informatie door. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student bespreekt in team mogelijke oplossingen en komt tot een gedragen besluit | | | - BC
| De student kan samen met teamleden reflecteren over de kwaliteit de uitgevoerde taak en eventuele werkpunten meenemen naar de toekomst (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student kan reflecteren over de betekenis en relevantie van de gezamenlijke taak in functie van theorie en praktijk (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student komt taakgerelateerde afspraken binnen het team tijdig na | | - DC
| De student is in staat de verschillende kwaliteiten binnen een groep te detecteren en actief er op in te spelen. | | | - BC
| De student heeft kennis van de kwaliteiten van elk groepslid binnen het team (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student bekrachtigt de kwaliteiten van andere groepsleden op een inspirerende manier (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student kan taken deligeren afhankelijk van de kwaliteiten van andere groepsleden (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student streeft er naar kwaliteiten binnen een groep complementair in te zetten (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | - DC
| De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren en het functioneren van de groepsleden binnen het team. | | | - BC
| De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten wat betreft de eigen bijdrage in het groepswerk. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten betreffende de bijdrage van de groepsleden aan het groepswerk. (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student kan suggesties geven over mogelijke verbeteringen mbt tot samenwerkingsvaardigheden binnen het team (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | | | - BC
| De student kan correcte feedback geven over de samenwerkingsvaardigheden van teamleden (in een team (met input) van professionals/medestudenten) | - EC
| EC 5 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zijn/haar werk doelmatig en tijdsefficiënt organiseren en hierop reflecteren. | | - DC
| De student kan de eigen werkzaamheden tijdsefficiënt organiseren. | | | - BC
| De student levert opdrachten tijdig in. | | | - BC
| De student is tijdig aanwezig op gemaakte afspraken. | | - DC
| De student kan eigen werkzaamheden doelgericht organiseren. | | | - BC
| De student levert opdrachten in volgens vooraf vastgelegde richtlijnen. | | - DC
| De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren. | | | - BC
| De student detecteert sterke en zwakke punten binnen het organiseren van eigen werk en schrijft dit neer in een reflectieverslag. | | | - BC
| De student formuleert werkpunten in kader van optimaliseren van de organisatie van eigen werk. | - EC
| EC 10 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie gaat in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen (niveau gesimuleerde patiënt/cliënt) op ethisch verantwoorde wijze te werk. | | - DC
| De student is zich bewust van de ethische dimensie van de eigen praktijk. | | - DC
| De student heeft inzicht in de grondbeginselen van integer handelen en de eisen die goede praktijk aan het handelen van de student stelt. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De studenten passen in dit OPO theoretische leerinhouden (verworven in voorgaande OPO’s) toe tijdens een praktijkervaring, gekenmerkt door het opnemen van maatschappelijk engagement. Concreet leveren de studenten een maatschappelijke bijdrage aan een bepaalde gemeenschap of doelgroep, door in te spelen op reële maatschappelijke of sociale noden en problemen. In kleine groepjes gaan de studenten dus aan de slag met een specifieke vraag/probleem. De studenten reflecteren ook over hun leerervaring en dit maatschappelijk engagement.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
Extra info | Om te slagen voor dit opleidingsonderdeel, dient de student te voldoen aan alle voorwaarden neergeschreven op Blackboard en verplicht aanwezig te zijn tijdens alle feedback- en begeleidingsmomenten. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|