Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Revalidatie bij musculoskeletale aandoeningen (4411)
|
10,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | | - DC
| De student kan een (contra-) indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en gericht doorverwijzen. | | | - BC
| De student voert een volledige en relevante screening uit en verwijst gericht door indien nodig | | - DC
| De student kan een volledig klinisch kinesitherapeutisch onderzoek uitvoeren. | | | - BC
| De student voert een volledig en relevant kinesitherapeutisch onderzoek uit | | | - BC
| De student voert een volledige en relevante anamnese uit | | - DC
| De student kan bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. | | | - BC
| De student bereneneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek en komt tot en formuleert een kinesitherapeutische diagnose en prognose | - EC
| 2. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | | - DC
| De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen. | | | - BC
| De student stelt behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose | | - DC
| De student kan kinesitherapeutische handelingen correct uitvoeren. | | | - BC
| De student voert kinesitherapeutische handelingen correct uit | - EC
| 9. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | | - DC
| De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier | | | - BC
| De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel komen volgende inhouden aan bod:
1. Pathologie, functioneren en revalidatie van de bekkenregio
2. Pathologie, functioneren en revalidatie van de thoracale regio
3. Pathologie, functioneren en revalidatie van de hoog cervicale regio
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De compensatieregel houdt in dat als een student minder dan de helft scoort op 1 van beide onderdelen, de student dit tekort in het andere onderdeel moet compenseren met een dubbel aantal positieve punten tegenover de behaalde negatieve punten (vb een 9/20 op 'schriftelijk examen' wordt gecompenseerd door een 12/20 op 'praktijkexamen'). Of een student al dan niet heeft voldaan aan de compensatieregel, wordt berekend op basis van de niet afgeronde-deelcijfers. |
|
|
|
Gevolg | Als de student voldoet aan de compensatieregel, wordt zijn eindcijfer het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde deelcijfers. Als de student niet voldoet aan de compensatieregel en zijn gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen is een voldoende, wordt zijn eindcijfer een 9. Als de student niet voldoet aan de compensatieregel en zijn gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen is een onvoldoende, dan wordt er van dit niet-afgerond gewogen gemiddelde 2 punten (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
De student heeft voldoende kennis van de anatomie van gewrichten en musculatuur van zowel het bovenste als het onderste kwadrant (KIN1 & KIN2).
De student heeft voldoende kennis en inzicht in het basis klinisch redeneerproces (FMSK en RMSK).
De student heeft voldoende kennis, inzicht en vaardigheden om een klinisch onderzoek op te stellen en uit te voeren (FMSK).
De student heeft voldoende kennis, inzicht en vaardigheiden om een behandelplan en behandelschema op de stellen en uit te voeren (RMSK). |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Leerpad via Sofia en inhouden aangeboden via Blackboard. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|