Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Borst, buik en bekken (3903)
|
11,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de geneeskunde | Extra-curriculair | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Nee | Nee | Niet-numeriek | |
3de bachelorjaar in de geneeskunde | Extra-curriculair | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Nee | Nee | Niet-numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 De bachelor in de geneeskunde heeft kennis van en inzicht in de werking van de cel, de weefsels, de organen en het menselijk lichaam, in normale en pathologische omstandigheden, in interactie met de omgeving en rekening houdend met de beschikbare evidentie. | | - DC
| DC1.1 De bachelor in de geneeskunde heeft kennis van en inzicht in de werking van de cellen en weefsels in normale en pathologische omstandigheden. | | - DC
| DC1.2 De bachelor in de geneeskunde heeft kennis van en inzicht in de werking van de organen en het menselijk lichaam in normale en pathologische omstandigheden. | - EC
| EC7 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen werk effectief en efficiënt organiseren. | | - DC
| DC7.1 De bachelor in de geneeskunde maakt een realistische planning en respecteert deadlines. | | - DC
| DC7.2 De bachelor in de geneeskunde vertoont in groeiende mate zelfstandig probleemoplossend gedrag. | - EC
| EC12 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen functioneren kritisch evalueren. | | - DC
| DC12.1 De bachelor in de geneeskunde reflecteert over persoonlijke en professionele doelen en kan deze in de bredere context van de geneeskunde en patiëntgerichte gezondheidszorg situeren. | | - DC
| DC12.4 De bachelor in de geneeskunde handelt binnen de grenzen van zijn eigen competentie. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Doelstellingen:
- De student krijgt een kennismaking met de dissectie van het menselijk lichaam. - De student leert en oefent stapsgewijs hoe een dissectie van een preparaat gebeurt aan de hand van een dissectiehandleiding - De studenten presenteren op het einde van het vak hun gedisseceerde regio aan elkaar zodat de anatomische kennis voor alle medestudenten opgefrist wordt.
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Extra info | De evaluatie bestaat uit: - Procesevaluatie door team anatomie - Productevaluatie van de gedissecteerde regio: de student presenteert op het einde van het vak zijn/haar gedissecteerde regio aan de medestudenten. Hierbij overloopt men oa. de verschillende structuren en hun functie zodat er een leermoment gecreëerd wordt voor de medestudenten. |
|
|
 
|
Opmerkingen |
|
Selectie:
Team anatomie maakt een selectie uit de kandidaten op basis van een motivatiebrief en de medewerking/motivatie die studenten in het verleden toonden tijdens de practica anatomie. Hoge scores voor de vakken anatomie zijn geen rechtstreeks inclusiecriterium.
Organisatorisch:
- Er is een duidelijke aanwezigheid van begeleiders. - Planning van dissectiemomenten in de zomer wordt bepaald door het team anatomie en verloopt in de periode eind augustus - begin september. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|