Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| schakelprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg | Verplicht | 120 | 5,0 | 120 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
schakelprogramma master verpleegkunde en vroedkunde | Verplicht | 120 | 5,0 | 120 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg | Verplicht | 120 | 5,0 | 120 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan onderzoeksdesigns en -methoden in de gezondheidszorg duiden en evalueren op hun geschiktheid voor het beantwoorden van specifieke onderzoeksvragen. | | - DC
| De student kan een kwalitatieve onderzoeksvraag formuleren en een gepaste benadering kiezen voor het beantwoorden van een onderzoeksvraag. | | - DC
| De student kan een kwalitatief onderzoeksprotocol uitschrijven met onderbouwing van alle onderdelen en keuzes o.a. sampling, ethische aspecten, datacollectie, data-analyse. | | - DC
| De student kan inzichten over en uit kwalitatief onderzoek op een adequate en wetenschappelijk verantwoorde manier rapporteren en presenteren. | - EC
| De student kan ruwe data systematisch benaderen, voorbereiden, analyseren en de resultaten van dit proces op schriftelijk wijze, ondersteund met visualisaties, rapporteren volgens geldende standaarden. | | - DC
| De student kan conform de geldende standaarden het proces van coderen en categoriseren uitvoeren. | | | - BC
| De student kan verschillende methoden van data-analyse toepassen (o.a. thematische analyse, narratieve analyse, grounded theory analyse via processen van constante vergelijking, inductie en deductie.) | | - DC
| De student kan gebruik maken van statistische software en de output interpreteren. | | | - BC
| De student kan op een adequate manier kwalitatieve data-analyse uitvoeren door middel van coderen en interpreteren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel situeert zich binnen de module ‘Science toolbox’. Het opleidingsonderdeel voorziet de student in de nodige verdiepende competenties om kwalitatieve onderzoeksdesigns en -methoden gebruikt in de gezondheidszorg correct te kaderen, en op een onderbouwde wijze een design en bijbehorende methodes te selecteren om een onderzoeksvraag te beantwoorden.
Naast de nodige theoretische kadering via interactieve hoorcolleges en digitale leerpaden zal binnen dit opleidingsonderdeel gebruik worden gemaakt van interactieve werksessies met concrete voorbeelden en toepassingen.
Keywords: methodologie, kwalitatief onderzoek
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 80 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (8/20 of meer) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar resultaat behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier 9/20 of het rekenkundig gewogen gemiddelde indien de score lager is. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De tweede examenkans bestaat uit een schriftelijk examen, gesloten boek. |
|
|
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Qualitative Research in Nursing and Healthcare,Holloway I & Galvin K,4th edition, 2016,Wiley Blackwell,9781118874493 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
-
Tijdens het opleidingsonderdeel ‘Kwalitatief onderzoek - verdieping’ wordt gebruik gemaakt van studiemateriaal dat via BlackBoard ter beschikking gesteld zal worden.
-
Door de docenten samengestelde reader ‘Kwalitatief onderzoek - verdieping’, deze bevat de handouts en een selectie papers en rapporten.
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|