Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | schakelprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
schakelprogramma master verpleegkunde en vroedkunde | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan wetenschappelijke publicaties en rapporten beoordelen en op een systematische manier samenvatten. | - EC
| De student kan op onderbouwde en kritische wijze een eigen visie formuleren in zowel schriftelijke als mondelinge communicatie. | - EC
| De student kan de eigen competenties evalueren en vanuit deze analyse leernoden formuleren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel (OPO) draagt bij aan de cluster ‘Academische vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling’.
Dit OPO leert studenten gebruik te maken van elektronische databanken om op een systematische manier wetenschappelijke literatuur 1) op te zoeken, 2) selecteren, 3) analyseren en 4) samenvatten. Hierbij worden verschillende stappen doorgenomen: het oriënteren en afbakenen van een duidelijke onderzoeksvraag, het systematische zoeken van wetenschappelijke literatuur en het evalueren van de literatuur.
Keywords: literatuuronderzoek, wetenschappelijke synthese, kritische reflectie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (8/20 of meer) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar resultaat behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier 9/20 of het rekenkundig gewogen gemiddelde indien de score lager is. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice,Polit DF, Beck CT,11th edition, 2020,Wolters Kluwer,9781975154141,Hardcover ISBN 9781975110642 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Op Blackboard aangeboden studiemateriaal |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|