Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject optie algemeen met 1 vakdidactiek GZW | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in gezondheidswetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
Voor de variant van 6 studiepunten werken we aan een bijkomende verdieping via online internationalisering. Het online traject bestaat uit 3 delen met 3 bijhorende taken dat samen staat voor 3 studiepunten. Studenten uit verschillende landen nemen deel en worden deskundig begeleid en ondersteund vanuit het project. Opvolging zal ook verzekerd zijn vanuit het OPO zelf. *Project ref: 2020-1-NL01-KA226-HE-083100
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen optie algemeen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in ontwerpwetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
Voor de variant van 6 studiepunten werken we aan een bijkomende verdieping via online internationalisering. Het online traject bestaat uit 3 delen met 3 bijhorende taken dat samen staat voor 3 studiepunten. Studenten uit verschillende landen nemen deel en worden deskundig begeleid en ondersteund vanuit het project. Opvolging zal ook verzekerd zijn vanuit het OPO zelf. *Project ref: 2020-1-NL01-KA226-HE-083100
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie verkort optie algemeen met 2 vakdidactieken W&T | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie verkort optie algemeen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in economie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
Voor de variant van 6 studiepunten werken we aan een bijkomende verdieping via online internationalisering. Het online traject bestaat uit 3 delen met 3 bijhorende taken dat samen staat voor 3 studiepunten. Studenten uit verschillende landen nemen deel en worden deskundig begeleid en ondersteund vanuit het project. Opvolging zal ook verzekerd zijn vanuit het OPO zelf. *Project ref: 2020-1-NL01-KA226-HE-083100
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie verkort optie algemeen met 1 vakdidactiek W&T | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
Voor de variant van 6 studiepunten werken we aan een bijkomende verdieping via online internationalisering. Het online traject bestaat uit 3 delen met 3 bijhorende taken dat samen staat voor 3 studiepunten. Studenten uit verschillende landen nemen deel en worden deskundig begeleid en ondersteund vanuit het project. Opvolging zal ook verzekerd zijn vanuit het OPO zelf. *Project ref: 2020-1-NL01-KA226-HE-083100
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek biologie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek chemie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in gezondheidswetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO SESsies is een keuze-OPO dat actief wenst in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers. Gastsprekers, zowel uit onderzoek als uit de onderwijspraktijk, verzorgen een reeks van lezingen over verschillende thema’s, waarbij iedere pijler (waarop is de onderwijsprofessional gericht?) aan bod komt, evenals de vier perspectieven (met wie werkt de onderwijsprofessional?).
Ideeën voor thema’s en sprekers verzamelen we op basis van de actualiteit, inspraak van studenten (van vorige jaren) en docenten en op suggesties van het werkveld.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Verwerking van de lesvoorbereiding in de praktijk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Online opdrachten - ERA+ project |
|
|
|
|
|
Extra info | Alsook dient men op elk onderdeel minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Geen specifieke begincompetenties vereist |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|