Onderwijstaal : Nederlands |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
There is no data for this choice. Change the language, year or choose another item in the dropdown list if it is available.
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | Postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen | Verplicht | 100 | 5,0 | 100 | 5,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De houder van het postgraduaat kan reflecteren op de eigen communicatiestijl en de impact daarvan op de interactie met anderen. | - EC
| De houder van het postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen gaat constructief om met (menings)verschillen. | - EC
| De houder van het postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen kan een stappenplan formuleren voor het voeren van een moeilijk gesprek. | - EC
| De houder van het postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen kent en begrijpt de theoretische kaders rond interpersoonlijke communicatie, verbale en non verbale communicatie, |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
DEEL 1 | Communicatie
Docent: Wendy Gettemans
In het eerste deel van het opleidingsonderdeel 'Communicatie' wordt een bondig overzicht gegeven van enkele essentiële principes van de interpersoonlijke communicatie. Deze principes vormen de basis voor een aantal vaardigheden waarmee aan verbale en non verbale communicatie vorm wordt gegeven. Vaak voorkomende weerstanden en valkuilen worden toegelicht. Daarnaast wordt ingegaan op diverse gespreksvormen die kunnen voorkomen in een professionele context. We denken hierbij aan het voeren van functioneringsgesprekken, ondersteunende gesprekken, slechtnieuwsgesprekken.
|
DEEL 2 | Ervaringsgerichte communicatie
Docent: Sarah Verlackt
In het deel ervaringsgerichte communicatie bouwen we verder op de reeds aangereikte kaders en gaan we aan de hand van de inzichten van verbindende communicatie nog een laagje dieper. We maken ons de diverse processen en bouwstenen eigen en gaan concreet aan de slag met eigen cases.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- [Communicatie - Deel 1 Communicatie - Wendy Gettemans],[]
- [Communicatie - Deel 2 Ervaringsgerichte communicatie - Sarah Verlackt],[]
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|