Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master informatica profiel Engineering Interactive Systems | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De afgestudeerde heeft op het gebied van informatica inzicht in de belangrijkste technologische ontwikkelingen en de onderliggende wetenschappelijke principes. | - EC
| EC 2: De afgestudeerde is in staat om de evolutie in het vakgebied van de informatica (en aanverwante gebieden) bij te houden, om de nieuwe technologieën te evalueren en ze zich eigen te maken. | - EC
| EC 3: De afgestudeerde heeft de nodige kennis en inzichten in minstens 1 subdiscipline die toelaten om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen of toepassen van vernieuwende ideeën in een bepaald gebied van de informatica (door verdieping van basiskennis op bachelor niveau, inclusief deze van wiskundige en andere wetenschappelijke grondslagen). | - EC
| EC 5: De afgestudeerde kan zelfstandig een complex informaticaprobleem modelleren, de nodige abstracties invoeren, de oplossing gestructureerd beschrijven en implementeren, en ten slotte tegenover de stakeholders argumenteren waarom de gekozen oplossing en de bijhorende implementatie voldoen aan de gestelde specificaties. | - EC
| EC 7: De afgestudeerde is in staat om informatie kritisch te analyseren en te evalueren, en op een efficiënte manier te verwerken. | - EC
| EC 8: De afgestudeerde is in staat om informatie, ideeën en oplossingen te communiceren naar een publiek bestaande uit collega's informatici maar ook naar niet-specialisten door zich op het juiste abstractieniveau uit te drukken. | - EC
| EC 9: De afgestudeerde is in staat om op heldere wijze zowel mondeling als schriftelijk te rapporteren over haar/zijn werk in een nationale en internationale context. | - EC
| EC 12: De afgestudeerde kan kritisch reflecteren over het eigen handelen, hierover verantwoording afleggen en zichzelf bijsturen waar nodig. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De studenten verkrijgen inzicht in hedendaagse technieken, technologieën en tools die het ontwikkelen van interactieve systemen ondersteunen. De studenten kunnen een aantal van deze technieken, technologieën en tools in de praktijk toepassen. Er wordt aandacht besteed aan het ontwikkelen van diverse types van interactieve systemen zoals mobiele systemen, multimodale interactieve toepassingen, gesture-based interactie, augmented reality, virtual reality, sensor interfaces etc. De nadruk in dit opleidingsonderdeel ligt op het vergaren van praktische inzichten met betrekking tot interactieve systemen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Taken ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem als eerste examenkans behalve het groepsproject dat vervangen wordt door een individueel project. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Designing Interactive Systems" (4730) 6,0 stptn Imperatief programmeren I (2189) 8,0 stptn Imperatief programmeren II (2192) 8,0 stptn Object-georiënteerd programmeren I (2195) 8,0 stptn Object-georiënteerd programmeren II (4183) 8,0 stptn |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De presentaties die gebruikt worden tijdens de introductiecolleges en relevante (wetenschappelijke) papers worden ter beschikking gesteld; online of tijdens de les. |
|
|
|
|
|
 | exchange informatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master informatica volledig keuzepakket | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De afgestudeerde heeft op het gebied van informatica inzicht in de belangrijkste technologische ontwikkelingen en de onderliggende wetenschappelijke principes. | - EC
| EC 2: De afgestudeerde is in staat om de evolutie in het vakgebied van de informatica (en aanverwante gebieden) bij te houden, om de nieuwe technologieën te evalueren en ze zich eigen te maken. | - EC
| EC 3: De afgestudeerde heeft de nodige kennis en inzichten in minstens 1 subdiscipline die toelaten om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen of toepassen van vernieuwende ideeën in een bepaald gebied van de informatica (door verdieping van basiskennis op bachelor niveau, inclusief deze van wiskundige en andere wetenschappelijke grondslagen). | - EC
| EC 5: De afgestudeerde kan zelfstandig een complex informaticaprobleem modelleren, de nodige abstracties invoeren, de oplossing gestructureerd beschrijven en implementeren, en ten slotte tegenover de stakeholders argumenteren waarom de gekozen oplossing en de bijhorende implementatie voldoen aan de gestelde specificaties. | - EC
| EC 7: De afgestudeerde is in staat om informatie kritisch te analyseren en te evalueren, en op een efficiënte manier te verwerken. | - EC
| EC 8: De afgestudeerde is in staat om informatie, ideeën en oplossingen te communiceren naar een publiek bestaande uit collega's informatici maar ook naar niet-specialisten door zich op het juiste abstractieniveau uit te drukken. | - EC
| EC 9: De afgestudeerde is in staat om op heldere wijze zowel mondeling als schriftelijk te rapporteren over haar/zijn werk in een nationale en internationale context. | - EC
| EC 12: De afgestudeerde kan kritisch reflecteren over het eigen handelen, hierover verantwoording afleggen en zichzelf bijsturen waar nodig. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De studenten verkrijgen inzicht in hedendaagse technieken, technologieën en tools die het ontwikkelen van interactieve systemen ondersteunen. De studenten kunnen een aantal van deze technieken, technologieën en tools in de praktijk toepassen. Er wordt aandacht besteed aan het ontwikkelen van diverse types van interactieve systemen zoals mobiele systemen, multimodale interactieve toepassingen, gesture-based interactie, augmented reality, virtual reality, sensor interfaces etc. De nadruk in dit opleidingsonderdeel ligt op het vergaren van praktische inzichten met betrekking tot interactieve systemen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Taken ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem als eerste examenkans behalve het groepsproject dat vervangen wordt door een individueel project. |
|
|
|
|
 
|
Begincompetenties |
|
Designing Interactive Systems" (4730) 6,0 stptn Imperatief programmeren I (2189) 8,0 stptn Imperatief programmeren II (2192) 8,0 stptn Object-georiënteerd programmeren I (2195) 8,0 stptn Object-georiënteerd programmeren II (4183) 8,0 stptn |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De presentaties die gebruikt worden tijdens de introductiecolleges en relevante (wetenschappelijke) papers worden ter beschikking gesteld; online of tijdens de les. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|